Rövid szakmai elemzés
Az alkotás a mai ember magára-hagyatottságát igyekszik megfogni, akárcsak a klasszikus "Rohanvást" c. munka, de itt megjelenik új elemként az "ellenséges világ" metaforikus ábrázolása is. A futás képe már korábbi Etyekfilmekben felbukkant (lásd: Ro 0,24-4,06; CH 27,11-30; HG 1,6-26, ill. 5,47-6,00.), de itt a Rohanvásthoz hasonló mélylélektani értelmet kapott.A dejavu érzését keltheti a tapasztaltabb Etyekfilm rajongókban a zene; ez a szám ugyanis már több Etyekfilmhez kapcsolódó alkotásban is felbukkant. Jó ízlésre vall, hogy a készítők ilyen forrásokból merítenek.
Dícséretet érdemel a kongruens kamerakezelés, ugyanis megfigyelhető, hogy egyes jeleneteket az egyes szereplők vettek föl. Nem bocsátkoznék részletes elemzésekbe azt illetően, hogy mikor kinek a kezében volt a kamera, de a kérdéses jelenetek aprólékos elemzése sokat elárulhat a forgatási körülményekről. Továbbá pár kamerabeállításon a Nyéki Filmcoorporation stílusjegyei láthatók, ilyen többek között a "földre letett kamera felé futás" (Aut 2,23-29) jelenete (vö. Ro 1,53-58).
Különösképp figyelemre és elismerésre méltó, hogy a nehezebb, színészpróbáló jeleneteket láthatóan kaszkadőrök nélkül vették fel, nem átalltak kockáztatni ezzel saját testi épségüket is az alkotás érdekében.
A film mondanivalója is teljes mértékben világos; egy merőben kihívó oldalról fogja meg a strukturális bűnöktől terhelt társadalom koncentrikus kérdéseit, amik által "rókafogta csuka, csukafogta róka" módjára csavarodik a maga 22-es csapdája köré a 21. század embere.
Remekmű na, nincs mit szépíteni.egy Független FilmkritikusA rövidítések:
- Ro: Rohanvást
- CH: A cigányok hallgatnak
- Aut: Autotrofizmus
- HG: Hé, Gazsi, hol a tikom?
Ha szerda, akkor Etyekfilm: Autotrofizmus
2008.04.03. 16:26 Szappancs
Na jó, már csütörtök van ugyan, de elfoglalt egyetemistáknak az ilyen kis csúszás elnézhető. Már csak azért is, mert sorozatunk mai epizódja nem egy eredeti Etyekfilm, hanem újfent egy fiatal alkotás, amit nem is olyan régen mutattak be az világháló nagy közönségének. A film készítőit mind jól ismerjük; Czöndör Pálról, Márky Kristófról és Oláh Gáspárról van szó. A film címe: Autotrofizmus. Lássuk!
4 komment
Címkék: 12.b etyekfilm gáspár czöndör palkó márky kristóf
A bejegyzés trackback címe:
https://szovi.blog.hu/api/trackback/id/tr3409842
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ági 2008.04.03. 18:46:33
Remek,ügyik vagytok fiúk!!!! Grat!!! :)
stefi 2008.04.03. 19:59:59
kicsit utánzós de ahozképest ahogy ott kinézett élőben a dolog:) nagyon jó lett sztem, na jó amúgy is jó..
a kritikus aliász stefi
a kritikus aliász stefi
tamos 2008.04.03. 20:05:35
Bocsánat, lehet hogy nem a lényeget ragadom meg, de fontos lenne. Ha jól láttam, akkor itt agyon lett verve a Gáspár. Akkor eszerint holnap már ne is jelentse hiányzónak a hetes?
cukorponty 2008.04.03. 22:00:39
gyerekek, mindig csak az agresszió..
én békésebb ember vagyok. fel is vettem két kiskacsát, miközben a mamakacsa után usztak, de azt nem rakták ki egyik szerdán sem..
az nem elég polgárpukkasztó.
média?? pff
én békésebb ember vagyok. fel is vettem két kiskacsát, miközben a mamakacsa után usztak, de azt nem rakták ki egyik szerdán sem..
az nem elég polgárpukkasztó.
média?? pff